Doragon
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doragon

If you can't save it, no one can.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 RPG regels.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Asami Yumio
Admin
Asami Yumio


Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 28-12-11
Leeftijd : 27

RPG regels. Empty
BerichtOnderwerp: RPG regels.   RPG regels. I_icon_minitimewo dec 28, 2011 11:05 am

Ik weet dat jullie weten hoe je moet RPG'en, maar hier nog even de basis. Als je nog niet weet hoe je moet RPG'en, dan wordt aangeraden dat je dit doorleest.

1. De derde persoon.

RPG'en wordt het meest gedaan in de derde persoon. De hij/zij vorm. Wij willen graag dat je in deze vorm schrijft! Niet in de ik-vorm/POV's, of sterretjes!

Goed:
Loki liep rond door de hoofdstad. Ze zuchtte diep en keek om toen ze een bekende stem hoorde, die van haar vriendin.

Fout:
Ik liep door de hoofdstad en zuchtte diep. Ik hoorde een bekende stem en keek om, het was die van een vriendin.

Ook fout:
Loki:
*Loopt door de hoofdstad*
*Hoort stem*
*Kijkt om*
*Ziet een vriendin*

2. Leestekens en spelling.

Schrijf alsjeblieft met leestekens en hoofdletters, anders zal het erg verwarrend worden voor je tegenspelers. En spelling zal ook helpen! Als je dyslexie hebt geef dit dan aan, dan kan daar rekening meer gehouden worden.

Goed:
Zack gromde. Hij haatte het om de afwas te doen, maar Anna was hoogzwanger, en kon nauwelijks op haar benen staan. ''Pff...'' dacht Zack.

Fout:
zac gromte hij haate het om de af was te doen maar anna was hoog zwanger en kon nauwlijks op haar benen staan pff dagt zack

3. Niet godmodden/powerplayen!

Godmodden betekent dat je iemands karakter gaat "spelen" zonder hun toestemming. Powerplayen is je karakter de sterkste of beste laten zijn. Dit mag niet en godmodden ook niet.

Goed:
Marcus trok zijn zwaarden en viel Xavier aan. Hij probeerde hem te raken met zijn zwaard. Hij wist dat Xavier een goede vechter was.

Fout:
Marcus trok zijn geweldige zwaard en viel Xavier aan. Hij raakte Xavier recht in zijn buik en daarna bij zijn been. Xavier viel neer en bleef bloedend liggen. Marcus grijnsde. Hij was toch de sterkste van heel Doragon en had nu Xavier gedood. Hij was onoverwinnelijk.

4. Nieuwe plekken en omgevingen.

Als je een nieuwe plaats of een omgeving wilt maken in een provincie, mag je dat zonder vragen te doen. Geef alleen wel een goede titel van hoe de plaats heet. Ook moet je goed uitleggen hoe het er uitziet.

Bijvoorbeeld:
De Kersenbloesem-bossen

Deze bossen bestaan alleen maar uit kersenbloesembomen. Het is een prachtige en rustige omgeving. Perfect om uit te rusten etc. etc.

Ook zet je erbij hoeveel mensen er mogen komen, en ook de regels.

Bijvoorbeeld:
Aantal personen: max 5
Regels: Je mag hier komen, maar beschadig de bomen niet.

5. Regels

Schrijf drie regels per post! We willen geen one-liners. Ik ga geen voorbeeld geven, want dit spreekt wel voor zich. Natuurlijk kan het wel een keer gebeuren maar vooral niet te vaak want dan krijg je een waarschuwing.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://doragon.actieforum.com
 
RPG regels.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Algemene regels.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Doragon :: Belangrijke Informatie :: Regels-
Ga naar: